2015. szeptember 5.

Perspektíva #00 - Új szerkesztő, bemutatkozás és tervek...



Először is had mutatkozzam be. Rúna Köves lenne jelenleg az internetes perszónám neve, ám az utóbbi években relatíve sok néven használtam az világháló végtelen tengerének ezen szegletét, melyek egy része a feledés homályába veszett... Következőkben had meséljek magamról egy kicsikét, és arról, hogy hogyan is lettem ezen közönség tagja.

Jelenleg húszas éveim elejét taposom és nem rég végeztem az egyetemmel. Magával a sorozattal még 2011 nyarának vége felé találkoztam először. Kezdetben erősen disszonáns érzések jártak át a show-val és magukkal a nem várt rajongótáborral kapcsolatban, már-már hateri mentalitásnak is lehetett nevezni az akkori önmagam viszonyára s showal a brony-kkal kapcsolatban. Egyszerűen nem tudtam megfogni a sorozat erős gravitációs vonzását, mely bevonta a fiatal felnőttek ezt a csoportját. 

Kíváncsiságból  végül belekezdtem a sorozatba is, mely ugyancsak kettős érzéseket keltett bennem. Valami megfogott benne -s máig nem eresztett D: - , talán a kreatív világépítés, érdekes karakterek, a humor? Szumma-szummarum, egyszerűen nem tudtam túl tenni ezen az érzésen magamat... Ezután majdnem félévnyi belső vívódás kezdődött meg bennem, már-már meghasonlott az akkori énem önmagával, mely során aktívan követtem az oldalt és a sorozat második évadját... 

Amolyan, "figyeljük meg az ellenséget" mentalitás uralkodott akkoriban vén Rúna Köves bácsi lelkén... Közben próbaképpen belekezdtem pár híresebbnek tekinthető English nyelvű rajongói írásba is - Past Sins, Sunset és Folytatása stb. - , melyek újabb mély hatást gyakoroltak kétségek között vergődő elmémre... Éreztem ez sokkal több - brony jelenség, sorozat - , mint amit a felszínen mutat... Legvégül a rajongók kreativitása és közössége győzött meg, hogy csatlakozzak, akkoriban még csak egy szerencsepróbálás erejéig maradtam volna, ám mint látszik, még most is a zinternet ezen részén leledzek  D:

Tudom, ez a bemutatkozás picikét hosszúra nyúlt, ám szerettem volna egy minimális mélységet a adni magamról és apró közönségünk kezdeti viszonyáról. A következőkben egy rövidke összefoglalást adnék arról, hogy öreg Rúna Köves bácsi hellyel-közzel mivel is foglalkozna szeretett Hunbrony blogunk berkein belül.

Alapvetően elméletibb cikkek, kritikák és bemutatók keretin belül szeretnék foglalkozni [on] és [off] témákkal. Értelem szerint a az [on]-nal jelölt irományok leginkább a közönséggel, fanfic-kekkel és a sorozattal kapcsolatos kérdésekkel, jelenségekkel foglalkoznának leginkább. Az [off]-os jelöléssel megáldott írások picikét elvonatkoztatnának Equestria és a csodálatos világától és más területeket vonna be... Épp ezen okok miatt adtam a fenti címet ezen cikksorozatnak is. Alapvetően egyfajta perspektívát, más látásmódot szeretnék átadni az olvasóknak, hogy nézzenek szeretett sorozatunk mögé és azon túl is...

By the way... Vén Köves bácsinak olyan beteg ötlete támadt, hogy bejegyzéseibe cseppentsen egy minimális interaktivitást a komment szekciók felé... Sooo... question time D:

Kedves olvasók, hogyan is ismerkedtek meg magával a brony fandommal és milyen véleményük volt először az egészről? Valamint mi változtatta meg a véleményeteket, ha az első benyomások felettébb negatívra sikerültek?


További szép napot... Köves el...


Eredetileg valamivel korábban - ~1,5 hete - került volna ki ez a valami szeretett blogunkra, ám pár technikai és magán életi gond okán nem nagyon tudtam a zinternnet világába, és az alkotói folyamatokba mélyebben belemerülni, ezzel egyetemben semmi másba sem... Épp ezért szeretnék elnézést kérni mindenkitől, főleg Shiron mestertől...